Beiträge von Broadkaster82

    Das Finish ist interessant.


    Hoshino war damals eine Billigmarke. Einen guten Ruf hatten die Drums nie. Als Sammlerstück allenfalls wegen des ausgefallenen Finishs geeignet.


    Ein Freund von mir hatte eins - es klang mau, sah aber aus wie ein altes Ludwig und konnte so bei Live-Gigs einer Gitarren-Beat-Band gute Dienste leisten (ergänzt durch eine echte Ludwig Snare). (Sie haben mich damals gezwungen die Tour auf dem Set zu spielen).

    Ich habs gerade mit Studio One getestet, unter Mac OS. 90 PlugIns, CPU Auslastung geht an die 100% aber es spielt ohne knacksen aber. Dafür mit träger Maus :D
    Mit im Boot nen Delay und Amp Emulation.


    Mein Rechner:
    MacBook late 2008
    2,0 Ghz Core2Duo
    8 GB Ram


    Das kann ich hier beinahe reproduzieren. Rechner: MacBookPro Late 2008 2,5 GHz Core2 Duo, 4 GB Ram. Studio One 2.5.1


    56 Insert Effekte, davon alleine 9 Amp-Simulationen mit Speaker-Impulse-Responses.
    20 Mono-Audiospuren
    8 Stereo-Audiospuren
    alle Spuren @ 48 KHz, 24Bit
    14 Busse im Mixer
    Allerdings keine virtuellen Instrumente.
    CPU-Auslastung ca. 74 % (bei laufendem Playback geht sie ab und zu runter auf 68 %
    Festplatte bei 30 %
    Alles bei 2048 Samples Buffersize (sowohl über die interne Soundkarte als auch über Presonus Firestudio. Macht keinen Unterschied)


    Aber ich mach ne Wette, mit einem i7 wäre locker das doppelte drin, ohne das es ruckelt.

    Kotzen ist großartig. Ich bin durch die Zusammenarbeit mit Andy Susemihl auf ihn gestoßen, der mit ihm ja gut befreundet ist.
    Er tourte hier ja zuletzt in kleineren bis mittleren Clubs - totally underrated!


    Aber ausgerechnet mit Portnoy? Da bin ich sehr gespannt. (Bin kein Fan von Portnoy)


    Jedenfalls danke für den Tip! :thumbup:

    Versuch ein gebrauchtes Presonus Firestudio Tube zu finden. Es ist zwar als Modell bei Presonus ausgelaufen, läuft aber auf dem gleichen aktuellen Treiber, wie die StudioLive-Pulte.
    Es hat 10 Mic-Eingänge und noch weitere 6 Line-Eingänge. Damit lassen sich also mindestens 10 - mit zusätzlichen Mic-Preamps oder einem Mixer sogar bis zu 16 - Drumspuren aufnehmen.

    Ich werf mal zwei interessante Blogs in den Raum.


    Einmal eine schöne Erklärung (leider in Englisch), warum die Argumente, dass es für Youtube zu viel Aufwand sein muss, pro click abzurechnen, falsch sind.


    Dann etwas Rundumschlag - auch wichtig. Achtung! Explicit words!!!


    Und ein schönes Video von gestern Abend - Pro7 / Galileo (da wird u.a. erwähnt, dass andere Videoportale schon pro click abrechnen). Das sollte den Netzverstehern zu denken geben.

    Hier mal ein Update - wir haben noch ein bisschen Zeit gehabt - es sind schon ein paar Sachen mehr im Kasten.
    Aber da Blue, unser Bassist, nur alle 5-6 Wochen mal für eine Woche nach Stuttgart kommt (er spielt sonst in Wien, London oder Larnaca), werden wir wohl bis in den frühen Sommer benötigen, um das Album fertig zu stellen.


    Viel Spaß mit den Kostproben!


    update unten

    Hier die Angaben von Presonus zu den genauen Updates und Fixes:


    PreSonus Studio One 2.5 Release Notes
    December 3, 2012
    The Studio One 2.5 update has the following new features and enhancements:


    Arrangement
    Comping/Editing
    Ranges are promoted automatically when selected on a layer instead of the old "create range + double-click" to promote.
    Double-click/[Command]-click to promote a range on a layer that is defined by events on track.
    Resize events on track via edges of clip shadows on layers.


    Listen Tool
    This tool now has the same behavior on track/layer: It always plays while the mouse button is pressed.
    No modifier: plays from clicked position (snapped if snap is on).
    Shift: plays event range on track in loop.
    The Special Layer tool switches to the Listen Tool while holding [Alt].


    Solo State
    Soloing a Layer will also affect layers on grouped tracks.
    Collapsing a layer resets the layer solo state.


    Comping into Audio Parts
    Events are beamed into a part if the event already exists on the track.
    Clip shadows are shown on layers from inside audio parts.


    Other
    Graphic appearance of events on layers changed.
    Better visibility for grouped layers (selected together in the track list).
    Right-click contextual menu for an event on a layer (color and name for "tagging" good/bad takes).
    Unpack Takes now works on multiple selected events (e.g., on grouped tracks).
    The option Record Takes to Layers now always copies recorded events to a new layer (also when not recording in loop or only one take). All material is collected on layers as long as the option is enabled.
    Layer Follow option per track in Inspector
    Layer content follows events on main track on move/copy/duplicate operations on the same track (similar to Automation Follows Events).


    Folder Tracks
    Editing on Folder Tracks
    Waveforms shown per track in folder.
    Cut, Copy, Paste, Duplicate, etc., are now possible directly on Folder Track.
    Folder Tracks now have buttons for record-arming and monitoring.
    Adding new tracks to a folder will expand the folder.


    Record Mode Changes
    Note Repeat is independent but cannot be combined with Erase mode.
    Erase mode can only be used in Loop-Mix mode and cannot be combined with Repeat mode.
    Erase mode per MIDI-keyboard trigger now causes Erase button to light up.
    Note Repeat and Input Quantize are reset when you restart Studio One.


    Audio Export
    Stem Export for channels now renders all channels simultaneously (previously, this rendered the channels consecutively).
    In the related dialog, channels are now the default, and the Tab List has been replaced with radio buttons.
    Continuous clipping warnings (including dB readout) no longer cancel export.
    Export warnings dialog (with options) after mixdown/stem export.


    Song Notes
    Song/Song Information menu now has Notes tab where simple text notes can be kept.


    Track Transform
    Automatic tail detection
    In addition to Fix Tail, there is a new Auto Tail option. If this option is selected, rendering checks to detect whether there is sound after the end of the tail of the rendered event and stops when there is a silent slice of 100 ms.
    Multiple selected tracks are transformed in one pass (formerly required multiple passes per track).
    Multiple Output Instruments with Audio Transform: Rendering of all instrument channels option.
    The option to select a synth channel is gone.
    If the synth has only one output, it is rendered (no options).
    If the synth has multiple outputs, there is a Render All Channels checkbox. If this option is off, only the channel selected in the Track Inspector is rendered.
    Retransform to instrument track will remove all audio tracks that were created during the first transform step.
    Other Fixes/Changes
    The Remove Instrument option does not move the instrument to the trash anymore.
    The Remove Instrument option can only be checked if no other tracks reference the instrument.
    Undo/Redo for Removed Instrument fixed. (The bug was: Redo did not remove the instrument after Redo Transform to Audio, and on Retransform to Instrument a second instrument instance appeared.)
    Undo/Retransform of a multiple output instrument now restores all instrument channels.
    The output channel selected in the Track Inspector is restored (Undo and Retransform).
    Undo Transform Instrument to Audio now restores output connections of instrument channels.
    Retransform to Instrument Track restores delay, transpose, and velocity.


    Audio Engine
    Pre-Record
    Pre-record is a global setting (Options/Advanced/Audio). The user can switch it on/off and modify the required length up to a maximum of one minute.
    The recorded data is collected in the input channels as long as physical inputs are connected.
    After recording with Pre-record enabled, the user can reveal that data by pulling the Event Start handle to the left.
    If that recording restarts on the same track, the Pre-record data is limited to end of the last recording so that data is not repeated, and a seamless join between the two recordings is possible.


    Re-record
    Instrument output, bus, and ReWire channels can be selected as the input to any audio track (grouped in branches in the input selection menu).


    Other
    Record offset can be set at Options/Advanced/Audio (in samples).
    Memory used by timestretched audio files is released/reused more efficiently during playback.
    Port menus for input/output selection of channels and tracks are now sorted by type and alphabetically by name. (Previously, there were in creation order.)
    Audio waveform overview now uses 16-bit instead of 8-bit peak files.


    Remaining Record Time Display and Stop Function
    There is a new alert message and recording is stopped when the hard disk is full.
    Remaining record time is shown in transport panel.
    There is a new popup panel: View -> Remaining Record Time.
    Color changes to red when disk is nearly full.


    Automation
    When moving points, [Cntrl]/[Cmd] locks time or value depending on mouse distance.
    [Alt]+Double-click in empty space (or on a point) selects all points from there to the end.
    Paint tool: simple click (no dragging) only inserts one point.
    Points are only drawn on selected tracks/lanes, in the color of the envelope (but selected points are always visible).
    Envelopes in music editor are drawn in the color of the notes.
    Adjust point value with Alt + mouse wheel.
    After moving one point over another, one gets removed (must be same time and value).
    To avoid adding unwanted points by accidentally clicking beyond a point, there are now different mouse cursors for envelope/point.
    A point's value and the envelope color can now be edited directly in the Right-click contextual menu of a point (replaces the Edit Value dialog).
    Navigate/nudge points with arrow keys.


    Browser/Drag-and-Drop
    Replace an audio clip in an event with drag-and-drop by holding [Alt].
    Insert multiple clips selected in Browser to the same track by holding [Cmd].
    Drag effects onto events as Event Effects by holding [Alt].
    The Merge File command now merges files consecutively instead of presenting an error message when the suffix .L or .R is not found.


    Native Effects™
    Wet/Dry Mix parameter for dynamics processing and distortion effects. Exists in:
    Compressor
    Multiband Compressor
    Tricomp™
    RedlightDist™
    Send FX Mix Lock
    Inserting an effect into the first slot of a bus/effects channel sets wet/dry mix to 100% and enables a lock for the mix. The Lock state is saved in the Song but not overwritten/saved by presets. Exists in:
    Beat Delay
    Analog Delay
    Groove Delay
    MixVerb
    Room Reverb
    Spectrum Meter
    Sonogram and Waterfall modes with freeze
    Curve mode ("binwidth corrected")
    Larger maximum FFT sizes
    Sidechain in (for comparison)
    Note + cent tooltip for frequencies


    ProEQ
    Waterfall and Curve mode
    Sidechain in (for comparison)
    Note + cent entry for frequencies
    Foldable controls (hide controls, show only curves)


    Chorus
    Chorus now has two modes:
    Doubler (plug-in default, old mode)
    Chorus (default preset, standard chorus behavior with inverse allpass movement)
    Multi-FX Units (e.g., Ampire FX and Presence) now use standard chorus mode instead of Doubler
    Reduced flanging artifacts (added feed forward)
    Improved /selectable LFO waveforms
    Limited free version


    AmpireXT
    All models have been improved.
    All cabinets except for the Univox now use new, improved impulse responses that have been resampled at a high sample rate. This may delay loading quite a bit.
    Input-trim lock (prevent presets from changing input gain)


    Multiband Dynamics
    Phase-corrected summing
    Dry/Wet mix control


    Macro Toolbar
    Added Mac OS X 64-bit support for Macro Toolbar.


    Music Editor
    Legato and Overlap Correction
    The Length dialog (change note lengths) contains three new modes:
    Legato: Note lengths are enlarged until they reach the desired overlap with the next event. Note lengths are never shortened.
    Overlap correction: Note lengths are shortened if there is an overlap with another note.
    Legato + Overlap correction: All notes lengths are set to the start of the next note.
    The desired overlap range with each mode can be set with a slider and a text field.


    Percent/MIDI Resolution Switch
    Representation of velocity and controller values can be switched between percent (0-100) and MIDI resolution (0-127) via a contextual menu on the envelope scale in the Music Editor.


    Project Page
    Added Sonogram and Waterfall modes for Spectrum Meter.


    Other
    QuickTime video import and playback supported in Windows 64-bit version.
    Macro Toolbar support in Mac OS X 64-bit mode.
    Tempo, signature, sample rate, etc., can now be set for all templates.
    Song templates are now sorted into three tabs (Styles, Interfaces, and User).
    New Song dialog has additional options for sample rate, resolution, and song information settings.
    Improved Remove Unused Files: move files to trash, file list (also in other file dialogs).
    Add Tracks dialog now has additional options for audio and instrument tracks to make I/O connections directly.
    When creating multiple tracks at once, I/O ports can be assigned in ascending order. This helps, for instance, to create audio tracks for recording as an alternative to Add Tracks for All Inputs, and it also helps with MIDI routing of multitimbral instruments when creating 16 instrument tracks at once, connected to individual MIDI channels.


    The Studio One 2.5 update also fixes the following issues:
    [Mac OS X] Root drive volume was not visible in file browser.
    [Mac OS X] Problem with many files open when ARA is disabled.
    [Windows] MPEG 1 videos were not played correctly.
    [Ampire XT] did not save 48 kHz cabinets.
    Playback was out of sync when using a long fade and overlaying object.
    Project audio cache file was not updated after song update when the song sample rate had changed.
    Send-level automation was 10 dB too low.
    Septuplet grid was not correctly drawn.
    Crash when undoing MIDI recording.
    Crash when dragging effects/synth to Track List Inspector.
    FF and Rewind keyboard shortcuts can now be used during recording.
    UAD plug-ins did not switch to Mono mode.

    Diese Snare war noch im Dixon Programm (auf der internationalen Preisliste) gelistet, als ich für den deutschen Vertrieb gearbeitet habe (also so bis 2009) - wir hatten sie aber nie bestellt.
    Sie war definitiv keine Artisan Snare, aber dennoch aus einer professionellen Linie (das besagt die 8 als erste Stelle der Artikelnummer - Artisan hatte dann eine 9).
    Ja, sie ist aus Ahorn!
    Sie wird wohl keine teure Sammlersnare werden - aber als gut klingende und verarbeitete Maple-Snare kann man sie durchaus in seiner Sammlung behalten und gut brauchen.
    Neuer Teppich wirkt oft Wunder - Gußreifen sind GEschmacksache - ich hab früher drauf geschworen, spiele aber jetzt lieber Snares mit flanged hoops.


    Genaueres zu dem Modell könnte man noch beim PPC in Hannover wissen, wo man Dixon früher auch vertrieben hat. (Ob die Gewa als früherer Dixon Vertrieb noch was weiß? Kann sein.)

    Mein letztes Rack war aus gutem Grunde auch ein Pearl - das ist ein völlig durchdachtes Produkt.


    Leider sehen Racks scheiße aus - ich hab meines verkauft, nachdem Stefan Stoppok sich bei einer Session drüber mokiert hatte "ach so ein drummer bist du" (und dann Benny Greb als Drummer nahm und nicht mich....ob das nicht doch mit dem Rack zu tun hatte?? ;) ).

    Randdetail:
    Es ist mir nicht ganz ersichtlich wo der Begriff „Fixierklammern“ herkommt. Er ist griffig erscheint kreativ… das sicher, aber ich empfinde diesen Begriff zumindest auf die materialtechnisch eher einfachen SC-GPRML bzw. die Dixon PAKL1841 etwas „irreführend“ oder missverständlich. Vielleicht eine gut gemeinte (aber eben doch missverständlich bis leicht „fatal“ ) freie Übersetzung.


    Meiner Erinnerung nach stand da wörtlich "Fixation-Clamp" in der englischen Produktbeschreibung des Herstellers. Freie Übersetzung? :whistling:
    Edit: die Bezeichnung weist auch darauf hin, dass man bei der Hauptklammer nicht auf festen Sitz vertrauen sollte, wenn diese Unterstützung fehlt. Dies beinhaltet ja keine Aussage darüber, das man das Material bis zu einer unendlichen Ermüdungsgrenze quälen dürfte.



    Dass man Metallteile auch irgendwann kaputt kriegt, ist der Motor unserer Wirtschaft - leider - wenn ich Dir erzählen würde, was ich mit meinem letzten Mercedes so erlebt habe...... (dem ersten und wahrscheinlich wirklich letzten). Ich persönlich habe mit Sonor, Yamaha und Pearl Hardware schon dollere Ausfälle gehabt, als eine abgebrochene Nase einer Klammer.


    Aber Du wirst sicher auch zustimmen, dass die Torsion einer Klammer auf dem Rundrohr durch eine zweite Klammer gemindert wird. Und dass diese nicht alleine dem "Merken" des Anbringungsortes der Hauptklammer dienen muss - denn dann könnte man sie noch abgespeckter gestalten.

    Das stimmt so nicht ganz. Wie es früher war, kann ich nicht sagen, aber heute sind es Hybrid-Kessel. ;) Maple ist zwar auch darin, aber wenn ich von http://www.musikmachen.de/Test…-Drums/%28tab%29/features zitieren darf:


    Ich bin immer wieder froh, dass es echte Spezialisten gibt, die sich ganz besonders gut auskennen. :whistling:


    In all den 30 Jahren sind mir die Färbungen meiner Holzschichten nie aufgefallen - das liegt aber sicher daran, dass sich der Silver-Sealer bei damaliger Verarbeitung bis über die Gratung ausgebreitet hat.
    Nur: mein 90er-Jahre 13" X 10" Tom hat eine nachgeschliffene Gratung die allerdings auf Maple-Pur hindeutet - und als ich neulich mit der Bohrmaschine an meine Bassdrum gegangen bin, um Löcher für die neuen Bassdrumbeine zu bohren, kamen auch nur helle Maple-Späne zum Vorschein. Nix Gummibaum.


    Und, dass die Toms heute 6mm Wandstärke haben ist mir auch zu dick - meine haben rund 4 mm - 6 mm waren damals die Bassdrums.
    Keine Ahnung, was die da getestet haben.......

    Also ich sehe bei der jungen Dame im ersten Video eher ein wenig schüchterne Verlegenheit. Dafür spielt sie doch das Stück sehr ordentlich - nicht mit dem nötigen Verve - aber dafür hinreichend sicher. Da gibt's nix zu meckern - würde ich auch sagen, wenn es sich um einen jungen Herren handelte.


    Wer hier meint, das können in diesem Forum viele: ich behaupte: Mag sein, aber die Mehrheit kann's eher nicht. So what?


    In dem Fall kann man natürlich auch noch anfügen: Sie ist ganz entzückend.



    Kann hier gerade keinen Schlafzimmer Blick erkennen


    Ist ja auch ein Crash-Becken dazwischen. :D