h3h3,
why we shouldn´t talk in english? English is a world language...i think everybody on this *zensored* world can speak english a little...some more and some fewer...well...now im too lazy to write something other.
Bye Christoph
h3h3,
why we shouldn´t talk in english? English is a world language...i think everybody on this *zensored* world can speak english a little...some more and some fewer...well...now im too lazy to write something other.
Bye Christoph
meine oma kann kein englisch.
mein opa auch nicht.
Englisch schreiben und Englisch reden ist n großer Unterschied. Landshaper, du kannst bestimmt gut Englisch reden.
Eine Bitte: kommt zurück zum Topic.
Moin!
Mal eine Frage zwischendurch evtl. ein wenig OT.
Ich hatte mir die Klangbeispiele angehört vorher/nachher und zum größten Teil finde ich das Ergebnis miserabel. Ihr könnt mir nicht erzählen, dass die Dinger sich noch nach vernünftigen Becken anhören.
Also, ich würde mit den Dingern nie und nimmer irgendwas aufnehmen. Dafür klingt JEDES becken nachher nur noch mehr nach einem kapputen Becken als nach etwas, was klingt.
Geht das nur mir so? Oder war es absicht, die becken trashig klingen zu lassen?
Gruß
Marco
ZitatAlles anzeigenOriginal von bang_marco
[..]
Geht das nur mir so? Oder war es absicht, die becken trashig klingen zu lassen?
Gruß
Marco
Yes. It was his (Johan's) intention.
You can argue a lot about people's taste.
Just accept that there are people who like "trash" more than a clean sound.
ZitatOriginal von bang_marco
Teil finde ich das Ergebnis miserabel. Ihr könnt mir nicht erzählen, dass die Dinger sich noch nach vernünftigen Becken anhören. Also, ich würde mit den Dingern nie und nimmer irgendwas aufnehmen. Dafür klingt JEDES becken nachher nur noch mehr nach einem kapputen Becken als nach etwas, was klingt.Marco
De gustibus non est disputandum
@ bang marco
Wie Johan schon so treffend schrieb, über Geschmack lässt sich streiten.
Übrigens etwas nicht mögen und dennoch darüber fair urteilen zu können,
ist eine intellektuelle Leistung, aber eine negativ polarisierte Meinung auf grund generalisierter Denkmuster abzugeben zeugt nur von internalisierten Ressentiments und interresiert eigentlich niemanden, außer vielleicht den Verfasser selbst.
Ich habe Johan gerade meine Danksagung für seine meisterliche Arbeit übersandt und möchte sie diesem Forum nicht vorenthalten.
After wrapping them out my first thought was, that they are looking like art treasures.
Then I spent some hours fascinated by exploring the deepth of the sound dimensions,
knowing that there are still many more layers of sound to discover.
Johan you are a real artist,
you have changed a couple of coughing ducks into singing swans.
I am very happy with the cymbals and I am really glad that you have encouraged me
for sending the pearl brass ride.
This cymbal is outstanding in design and sound,
of course it is still made of brass, but I love it.
The former K dry ride got a big advance in performing.
Now the sound is complex and free with an amazing sustain.
The 14" China you made from the Avedis top is a real jewel in cymbal heaven.
Never heard something before.
It has soft played a intense vibrating tone which increase to a sharp sizzling crescendo when crashed, wonderful.
The cracked Sabian China have had a unpleasant sound,
but what I got back sounds like distant churchbells with a splash chorus, makes great fun to play.
The masterwork hihat is now changed to a Johan mastersound one.
As I mentioned before, the masterwork sounds really good to me
and I felt that this cymbals had a big potential, so I sent it to you.
Now the sound is even richer and more complex,
you did a fantastic work.
Aha, dann weis ich ja jetzt bescheid.
Sillycon Punch: Was war jetzt falsch an meinem Posting? Ich habe meine Meinung geäußert und diese auch belegt, warum ... ergo, eine konstruktive Kritik ... ist das was falsch drann? Außerderm sind wir hier in einem Forum(ein realer oder virtueller Ort, wo Meinungen untereinander ausgetauscht werden können, Fragen gestellt und beantwortet werden können).
Ich entschuldige mich, dass ich nicht auf Deinem Niveau antworte. Ich hege mit Sicherheit keinen Groll nur weil ich irgendwelchen Normen unbedingt hinterher renne. Si tacuisses, philosophus mansisses Difficile est saturam non scribere
Mir gefällt ein trashiger Sound auch sehr gut. Doch dann eher nur als China oder so.
Gruß
Marco
@ bang
Alles nicht so tragisch. Gleichwohl hast Du einen sehr ähnlichen Thread zu Johan´s Exponaten offensichtlich nicht gelesen. Sonst wäre Dir aufgefallen, dass ich auch anmerkte, dass neben einigen tollen Veränderungen mir auch einzelne Becken auffielen die Richtung "Trash und chinesische Fertigung" verändert wurden, und deren vorher recht klar definierter Klang geopfert wurde. Jedes Ohr "hört anders".
Insofern wird dieses Thema hier im Forum nicht fan-artig naiv betrachtet sondern eben auch distanzierter beleuchtet. Und natürlich hast Du jedes Recht Deine Meinung zu äußern. Nur wirkte es etwas überbetont entrüstet... als würde hier niemand eine andere Meinung vertreten.
Genauso legitim ist es natürlich wenn Leute ihrer Freude Ausdruck verleihen, wenn ihnen die Veränderungen wirklich gut gefallen.
Satanicus aufstoßis übergebus
Und bitte laßt dieses Latein-Geseier ... hahaha
Wir sind schon intellektuell genug im Forum.
edit... too many misspellings
@ bang
I listened to your music on your website. It's heavy rock and you play this music very well. Trashy and low pitched cymbals would indeed not work well for the music you play. You need sharp and cutting cymbals.
But the soundfiles of the cymbals you hear on my "website" reflect my PERSONAL taste for dark and trashy cymbals. I basically hammered these cymbals this way because I want to play them myself. I love them this way.
But I can hammer cymbals in a very different way also. I can even hammer a dark cymbal into a bright and cutting one. But the high sound I make will be more complex and rich than a "machine made" high pitched cymbal (like Zildjian Avedis, Sabian AA or Paiste 2002).
Actually, I'm not only asked to hammer cymbals darker. Sometimes people send me old crash cymbals that don't sound brilliant anymore. They ask me to rehammer them so they will sound brighter and more cutting again. So with hammering I can do all sorts of things.
Entschuldige, wenn ich deinen Beitrag falsch interpretiert haben sollte,
aber die Aufzählung abfälliger Bemerkungen haben mich, wohl fälschlicher Weise, dazu verleitet in dir einen vermeintlichen notorischen Nörgler erkannt zu haben.
Vielleicht bin ich ja nur ein Opfer eigener Wahrnehmungsmuster geworden.
Der Metal Fraktion zugehörig scheint dir der Sound von Johan`s
modifizierten Becken eine Zumutung für dein Klangempfinden zu sein.
Ich höre sehr selten Metal, mag diese Musik, allerdings in kleinen Dosen, mitunter recht gerne.
Die Band Sleepytime Gorilla Museum mixt in ihrem Album "Of Natural History" manch schräge Töne mit Metalpassagen zu einem ambivalent wirkenden symphonisch-kakophonischen Gesamtkunstwerk.
http://www.musiktempel.de/t2935f35-Sleepytime-Gorilla-Museum-Of-Natural-History.
[URL=http://www.musiktempel.de/t2935f35-Sleepytime-Gorilla-Museum-Of-Natural-History.html]SGM Besprechung
Dabei stammt ein ganzer Teil der metallischen Perkussionen aus selbst gebauten Instrumenten, wie ehemaligen Schutzkappen für Gasflaschen.
So etwas hört sich auch nicht für jedes Ohr gleichermaßen verträglich an.
Mir gefallen halt die complexen (trashigen) Klänge von Johan`s gehämmerten Becken sehr gut.
Da es sich um Unique Cymbals handelt, gibt es natürlich Unterschiede und mir gefällt nicht alles gleichermaßen gut,
aber mit dem, was ich erhalten habe bin ich hochzufrieden.
Gruß
Jürgen
@Johan:
It was not my intention to minimize your work an particularly not your handicraft.
At first I read some postings about your work. Nearly every posting at the begining contents like genius, wow, etc ... So, I used to hear your pre/after work and I was confused. I do not read something about trash or something else what definitely is my fault.
Ok, in reason of getting some trash cymbals, great work.
Sillycon Punch: Kein Problem. Ich kann mir gut vorstellen, dass man die JoCy's in anderen Bereichen sehr gut einsetzen zu kann.
Marco
ZitatOriginal von bang_marco
Ihr könnt mir nicht erzählen, dass die Dinger sich noch nach vernünftigen Becken anhören.
Also, ich würde mit den Dingern nie und nimmer irgendwas aufnehmen. Dafür klingt JEDES becken nachher nur noch mehr nach einem kapputen Becken als nach etwas, was klingt.
Marco
Actually this is the same thing that was said about the very trashy ride cymbal of Tony Williams when he recorded with Miles Davis in the sixties. Now that ride cymbal is the "Holy Grail" to many jazzdrummers worldwide
Not finding that sound in the shops was also the inspiration for me to start hammering.
How do you polish a cymbal?
I've spent some hours today afternoon (remember the doppler crash I mentioned in this thread?), but the results are... unsatisfying.
...Although I used some kind of Bosch flex and lots of "Sidol Stahlpolitur"
Use a product that is intended to make copper shine (should contain ammoniaque). Not a product for steel.
During the polishing process it will turn black on the cymbal which then you have to wipe off. The cymbal will shine (at least if you spend another afternoon on it:D )
The black colour is in fact a part of the bronze that comes off.
Of course this not the product to use if you just want to clean a cymbal without changing the sound.
ZitatOriginal von buddler
How do you polish a cymbal?
I've spent some hours today afternoon (remember the doppler crash I mentioned in this thread?), but the results are... unsatisfying.
Does it shine yet ?:D
only the bell and some parts of the upper body.
It is real hard work and costs lot of time and Sidol Stahlpolitur ;).
What do you use? Any tips to fasten the process?
ZitatUse a product that is intended to make copper shine (should contain ammoniaque).
Why ammoniaque?
Does steel polish lotion not scrath more parts from the surface than something for copper?
The idea here is not to scratch metal away but actually dissolve some of the metal in a chemical way. So you need a polish that chemically attacks copper, not steel.
Anyway even with a lot of polishing the difference in sound will be minimal. The trashyness of chinese alloy is very persistent.
Working with the cleaner sounding western B20 alloy is much more interesting. If you learn how to hammer you can do all sorts of things with it. You can make it trashy but you can also hammer it dark without becoming trashy. Or hammer a cymbal brighter.
But most Chinese B20 alloy cymbals will remain trashy whatever you do with them. I can hammer some of the trashiness away, but not all of it. The trashiness is really inside the metal.
So it's best to turn the trashiness to your advantage by hammering the cymbal into a china or something like it.
Or you can cut Ozone-type of holes in it like I did with this Sabian AAX 18".
Before cutting the holes I first hammered the cymbal in a special way, but you can leave out the hammering and just cut holes. Here's a soundfile.
Holes will trashify the cymbal even more but the cymbal will get a wider dynamic range and it becomes a warmer kind of trashiness. The cymbal will open up at the softest touch.
This way your Doppler can become a very interesting effects-cymbal.
so in general:
There is the possibility to add trash to nearly every cymbal, but it depends on the material, if it is possible to take it away?
The idea of a softer china-type cymbal sounds interesting, but I will finish polishing first . I like the look of polished Cymbals;).
ZitatSo you need a polish that chemically attacks copper, not steel.
Have any brands?
ZitatHave any brands?
Sidol has a copper polish, also Ca-va-çeul. Don't know if they sell that in Germany.
ZitatThere is the possibility to add trash to nearly every cymbal, but it depends on the material, if it is possible to take it away?
Yes that's correct. In general American B20 (Zildjian and Sabian) sounds the cleanest. I can keep the character clean but change the pitch by hammering it in a certain way. So I can tune the cymbal up or down. But using a different hammering strategy I can hammer it very trashy. Within the trashiness I can choose to hammer it to a high pitched or a low pitched trashiness. So many things are possible, if only you know how to do it and spend a LOT of time on each cymbal (so not quickly hammer or press a cymbal like in the factory).
Italian and Turkish B20 is generally a bit more trashy by nature than American B20, but chinese alloy is the king of trashiness.
B8 alloy is by nature not trashy at all, but I can hammer it trashy. But to hammer B8 in such a way that it sounds trashy AND warm is very much hammerwork. But it can be done ! Just listen to the B8 16" Headliner crash on my website.
Everything needs a different hammering approach !
Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!